Abr 08

De bon matí sortim amb la idea d'anar a esmorzar i després a visitar les Illes Flotants dels Uros. només de sortir del Hostel ens trobem un desplegament de militars i policies a la Plaza de Armas. Preguntem què passa i ens diuen que cada diumenge a les 11, a tots els pobles del Perú es fa la hissada de la bandera. Anem a esmorzar al mercat per fer temps i tornem a la plaça a veure l'acte. És tot una mica còmic amb diàlegs castrenses i disciplina militar. Desfilen militars, policies, nens, col·lectius cívics.... tot plegat dura quasi una hora sota un sol de justícia. Les fotos que he penjat no fan massa justícia, però el vídeo  (que és un toston) potser us ajudarà a fer-vos una idea. Tothom es quadra i es descobreix el cap quan sona l'himne del Perú i els militars fan aixecar a tothom ret i fan treure's la gorra a qui no ho ha fet (una mica feixista i inquisitorial)
Després decidim anar a veure les Illes dels Uros. Caminem fins al port i agafem una barca (paguem tiquet de transport i entrada a la comunitat Uros). En 30 minuts arribem a una de les illetes i ens expliquen com estan construïdes i suren, amb arrels de Totora (és com un jonc) i com viuen les famílies i com organitzen la comunitat de 67 illes.

També ens diuen que treballen perquè els seus fills no pidolin, però a partir d’aquest moment comencen a intentar vendre artesania sota l'amenaça de què si no, no poden menjar, de que els fills no poden anar a l'escola. Després ens ensenyen les cases, però només els interessa vendre artesanies o que fem una volta amb la seva barca tradicional. Finalment no fem ni una cosa ni 'altra i ens porten a una altra illa amb botigues d'artesania i un parell de restaurants i un hospedatge, tot sobre jonc flotants. I per acabar, tornem a Puno on anem  a dinar al mercat i veure la ciutat el que queda de tarda, doncs a les 6 es fa fosc i comença a fer fresqueta.

Sin comentarios

(optional field)
Contesta a la pregunta següent per comprovar que no sou una màquina / Answer the question to check you are not a robot
¿Recordar información personal?
Letra pequeña: Todas las etiquetas html excepto <b> e <i> serán eliminadas de su comentario. Puede introducir enlaces simplemente escribiendo la url o direcciones de e-mail.